Безвремене нити Драгице Чечарић са Прислоницом

Током протеклог викенда српски национални инструмент – фрула, изложбе, беседе, песници и здравичари обележили су јубиларни, 35. Сабор фрулаша у Прислоници.

На овогодишњем Сабору, поред учешћа око 50 фрулаша из готово свих делова наше земље, који су се такмичили у шест категорија, представљени су и прегаоци изворног стваралаштва овог дела Србије, међу којима су и академски уметници, беседници и предавачи, а све у циљу промоције и очувања традиције српског народа и његовог наслеђа.

Прислоница је по традицији стециште најбољих фрулаша Србије. Фото: Горица Чечарић


Љубитељи Сабора фрулаша у Прислоници имали су прилику да уживају у виртуозном извођењу најбољих српских фрулаша али и у монодрами „Светозар Трећи“ коју је извео глумац Иван Перковић, те у вечерњем концерту Александра Тирнанића и Дејана Ђекића, док је у селу крај Чачка у склопу манифестације отворена изложба слика од вуне Драгице Чечарић, под називом „Безвремене нити повезују“.

Уметница, пореклом из Чачка, дипломирала је Дизајн текстила и одеће, тренутно ради на мастер тези под називом „Еквилибријум“ на универзитету у Љубљани, а дизајнерка је текстила и савременог одевања са дугогодишњим радним искуством и низом запажених модних ревија у земљи и региону.

Фото: Горица Чечарић


Приликом уметничког рада служи се интердисциплинарним приступом, видљивим приликом креирања идеје, технолошких процеса, обликовања и крајњег резултата. Уз континуирано образовање и развој, активан рад, посвећеност и страст према дизајну и текстилу.


Чечарићева истиче да је таленат наследила од мајке Милице, Прислончанке, а како каже „без корена се не може“, те у свом раду спаја традицију и модерно.


„Један од три циклуса мојих радова ”Рудник мојих снова” у оквиру којег сам се бавила истраживањем трансгресивних могућности медија филца, инспирисани су мојом љубављу према природним материјалима и тканинама, плетивом, предивом и влакном. Одабрала сам филц (пустовану вуну) као материјал за рад,који ми је био значајан због његове дуге традиције (пустовање као најстарија техника обраде текстила), специфичност израде (која не подразумева строгу репетитивну структуру ткања) и способност трансформације у пуноправно средство ликовног израза током друге половине XX века“, објашњава уметница.

Фото: Горица Чечарић


Два рада,“Умрежавање” и “Конекција”,мајке Милице Чечарић, саставни су део изложбе “Безвременске нити спајају“.

Организатори 35. Сабора су Месна заједница Прислоница , Туристичка организација Чачка, Културно просветна заједница Чачка и Савет Сабора Фрулаша, под покровитељством Министарство трговине, туризма и телекомуникација, Министарство културе и град Чачак.

Повезани чланци

spot_img

Истражи

Академик Петар Влаховић и професорка Оливера Васић у фокусу...

„Култура јесте колективна вредност, али увек су појединци ти који својим радом постају пример...

Снага ћирилице и завет језика на 92. Вуковом сабору

„Није свеједно којим писмом пишемо и којим ће писати наша деца,“ поручио је министар...

Колико љубави стане у слику?

Изражавање кроз сликарство за особе са аутизмом није само уметнички чин, већ начин да...

Српски Термопили

„Ко падне за отаџбину тај живи вечно“, порука је која најбоље осликава судбину храбре...

Зид памћења на лозничком Партизанском гробљу

„Сећање није само прошлост, оно је и наша обавеза према будућности.“ Та мисао најбоље...

Вода која памти – Чесма девет Југовића код Троноше

„Девет слапова за девет синова, десети за оца Југа“, тако народ описује Чесму девет...

Популарне категорије

Коментари

Постави одговор

молимо унесите свој коментар!
Овде унесите своје име